Regulamin terenu artystyczno-rozrywkowego

Regulamin terenu  artystyczno-rozrywkowego przy ul. Towarowej (Działka Nr 10/5)
w Bornem Sulinowie podczas występów artystycznych i rozrywkowych w ramach
„XIX Międzynarodowego Zlotu Pojazdów Militarnych”

 

ZASADY OGÓLNE

§ 1

  1. Regulamin terenu artystyczno-rozrywkowego przy ul. Towarowej (Działka Nr 10/5) w Bornem Sulinowie z dnia 15.08.2024 r. (zwany dalej „Regulaminem”) określa szczegółowe zasady uczestniczenia publiczności oraz warunki i sposób korzystania z terenu podczas występów artystycznych i rozrywkowych w ramach „XIX Międzynarodowego Zlotu Pojazdów Militarnych” i został sporządzony w oparciu o przepisy ustawy z dnia 20.03.2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych.
  2. Niniejszy Regulamin zostanie udostępniony do wglądu na tablicy ogłoszeń przy wejściu na teren Imprezy oraz w dwóch dodatkowych miejscach ( przy scenie i przy stoiskach handlowych).
  3. Teren artystyczno – rozrywkowy (zwany dalej „terenem”) stanowi teren zamkniętej imprezy biletowanej w rozumieniu ustawy z dnia 20.03.2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych.
  4. Zarządcami obiektu na czas Imprezy są:
    • Centrum Kultury i Rekreacji w  Bornem Sulinowie,
    • Stowarzyszenie Miłośników Militarnej Historii Bornego Sulinowa.
  5. Wszelkie skargi oraz wnioski dotyczące służb porządkowych, informacyjnych oraz obsługi i funkcjonowania terenu można składać bezpośrednio u Organizatorów.

ZASADY WSTĘPU

§ 2

  1. Wejście publiczności na teren artystyczno – rozrywkowy jest płatne, biletowane.
  2. Wejście na teren imprezy oznacza bezwzględną akceptację przepisów zawartych w niniejszym
  3. Ze względów bezpieczeństwa ilość osób przebywających na terenie artystyczno – rozrywkowym jest ograniczona do 2000 osób. O bezpiecznej liczbie osób mogących przebywać na terenie artystyczno – rozrywkowym podczas imprezy decyduje ich organizator i może odmówić wstępu.
  4. Na ww. terenie osoby małoletnie mogą przebywać tylko pod opieką dorosłych.

WARUNKI I SPOSÓB KORZYSTANIA Z TERENU

§ 3

  1. Wszystkie osoby obecne na terenie są zobowiązane zachowywać się w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu innych osób, przestrzegać niniejszego regulaminu oraz stosować się do poleceń i nakazów służb porządkowych organizatora imprezy.
  2. Na terenie dozwolone jest poruszanie się jedynie dostępnymi ciągami komunikacyjnymi, które nie zostały zastrzeżone dla obsługi lub konkretnej imprezy.
  3. Zabrania się wnoszenia na teren:
    1. alkoholu, środków odurzających, substancji psychotropowych oraz innych o podobnym działaniu,
    2. broni w rozumieniu ustawy z dnia 20.03.2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych,
    3. przedmiotów, które mogą stanowić zagrożenie dla innych uczestników imprezy,
    4. pojemników do rozpylania gazu, substancji żrących lub farbujących,
    5. butelek szklanych o każdej pojemności,
    6. fajerwerków, petard innych materiałów pirotechnicznych,
    7. drzewców do flag i transparentów,
    8. instrumentów do wytwarzania hałasu o napędzie mechanicznym,
    9. „kominiarek”, masek lub innych przedmiotów mogących służyć do maskowania się celem uniemożliwienia identyfikacji przez organy Policji lub służbę porządkową i informacyjną,
  4. Przedmioty zakwestionowane przy wnoszeniu ich na teren, mogą być podstawą do odmowy wstępu.
  5. Podczas imprezy na terenie zakazuje się:
    1. wchodzenia na obszary, które nie są przeznaczone dla widzów (wygrodzony teren wokół sceny, scena i jej zaplecze),
    2. rzucania wszelkiego rodzaju przedmiotami,
    3. używania wulgarnego lub obraźliwego słownictwa, śpiewani obscenicznych piosenek i obrażania jakichkolwiek osób,
    4. rozniecania ognia,
    5. załatwiania potrzeb fizjologicznych poza toaletami,
    6. zaśmiecania terenu,
    7. zasłaniania twarzy lub innego maskowania się celem uniemożliwienia identyfikacji przez służby porządkowe lub organa Policji,
    8. wywieszania flag lub transparentów o treściach obraźliwych lub prowokacyjnych,
    9. wchodzenia na teren innymi drogami niż wejścia udostępnione,
    10. zastawiania dojść i dróg dojazdowych do instalacji przeciwpożarowej oraz tarasowania wytyczonych przejść i wyjść ewakuacyjnych,
    11. sprzedaży towarów bez zezwolenia, rozdawania druków i ulotek, reklamowani, akwizycji oraz przeprowadzania zbiórek pieniężnych bez zgody,
    12. wprowadzania zwierząt,
    13. palenia tytoniu.

§ 4

  1. Osoby przebywające na terenie obiektu powinny zachowywać się w sposób nieprzeszkadzający i niezagrażający innym osobom.
  2. Widzowie mają obowiązek zajmować miejsca stojące i nie przemieszczać się bez uzasadnionego powodu w trakcie imprezy. Wszystkie wejścia i wyjścia oraz drogi ewakuacyjne muszą pozostać wolne.
  3. Widzowie mają obowiązek stosować się do zarządzeń organizatora, służby porządkowej i informacyjnej, straży pożarnej oraz zaleceń spikera.
  4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zagubione na terenie obiektu przedmioty wartościowe oraz pieniądze, a także rzeczy i pozostawiony sprzęt.

§ 5

  1. W przypadku zauważenia pożaru lub innego zagrożenia osoby obecne na terenie obiektu powinny:
    1. natychmiast powiadomić służby porządkowe i informacyjne, a w przypadku nie cierpiącym zwłoki użyć sprzętu gaśniczego, zgodnie z Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego,
    2. unikać paniki,
    3. stosować się do poleceń służb porządkowych i informacyjnych oraz komunikatów nadawanych przez głośniki,
    4. kierować się do wyjść ewakuacyjnych oznaczonymi drogami,
    5. nie utrudniać dojazdu służbom ratowniczym.

SANKCJE

§ 6

  1. Osoby naruszające porządek publiczny lub postanowienia niniejszego Regulaminu i regulaminu imprezy będą usuwane z terenu obiektu niezależnie od ewentualnego skierowania sprawy na drogę postępowania administracyjnego lub karnego.