Regulamin terenu artystyczno-rozrywkowego przy ul. Towarowej (Działka Nr 10/5)
w Bornem Sulinowie podczas występów artystycznych i rozrywkowych w ramach
„XIX Międzynarodowego Zlotu Pojazdów Militarnych”
ZASADY OGÓLNE
§ 1
- Regulamin terenu artystyczno-rozrywkowego przy ul. Towarowej (Działka Nr 10/5) w Bornem Sulinowie z dnia 15.08.2024 r. (zwany dalej „Regulaminem”) określa szczegółowe zasady uczestniczenia publiczności oraz warunki i sposób korzystania z terenu podczas występów artystycznych i rozrywkowych w ramach „XIX Międzynarodowego Zlotu Pojazdów Militarnych” i został sporządzony w oparciu o przepisy ustawy z dnia 20.03.2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych.
- Niniejszy Regulamin zostanie udostępniony do wglądu na tablicy ogłoszeń przy wejściu na teren Imprezy oraz w dwóch dodatkowych miejscach ( przy scenie i przy stoiskach handlowych).
- Teren artystyczno – rozrywkowy (zwany dalej „terenem”) stanowi teren zamkniętej imprezy biletowanej w rozumieniu ustawy z dnia 20.03.2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych.
- Zarządcami obiektu na czas Imprezy są:
- Centrum Kultury i Rekreacji w Bornem Sulinowie,
- Stowarzyszenie Miłośników Militarnej Historii Bornego Sulinowa.
- Wszelkie skargi oraz wnioski dotyczące służb porządkowych, informacyjnych oraz obsługi i funkcjonowania terenu można składać bezpośrednio u Organizatorów.
ZASADY WSTĘPU
§ 2
- Wejście publiczności na teren artystyczno – rozrywkowy jest płatne, biletowane.
- Wejście na teren imprezy oznacza bezwzględną akceptację przepisów zawartych w niniejszym
- Ze względów bezpieczeństwa ilość osób przebywających na terenie artystyczno – rozrywkowym jest ograniczona do 2000 osób. O bezpiecznej liczbie osób mogących przebywać na terenie artystyczno – rozrywkowym podczas imprezy decyduje ich organizator i może odmówić wstępu.
- Na ww. terenie osoby małoletnie mogą przebywać tylko pod opieką dorosłych.
WARUNKI I SPOSÓB KORZYSTANIA Z TERENU
§ 3
- Wszystkie osoby obecne na terenie są zobowiązane zachowywać się w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu innych osób, przestrzegać niniejszego regulaminu oraz stosować się do poleceń i nakazów służb porządkowych organizatora imprezy.
- Na terenie dozwolone jest poruszanie się jedynie dostępnymi ciągami komunikacyjnymi, które nie zostały zastrzeżone dla obsługi lub konkretnej imprezy.
- Zabrania się wnoszenia na teren:
- alkoholu, środków odurzających, substancji psychotropowych oraz innych o podobnym działaniu,
- broni w rozumieniu ustawy z dnia 20.03.2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych,
- przedmiotów, które mogą stanowić zagrożenie dla innych uczestników imprezy,
- pojemników do rozpylania gazu, substancji żrących lub farbujących,
- butelek szklanych o każdej pojemności,
- fajerwerków, petard innych materiałów pirotechnicznych,
- drzewców do flag i transparentów,
- instrumentów do wytwarzania hałasu o napędzie mechanicznym,
- „kominiarek”, masek lub innych przedmiotów mogących służyć do maskowania się celem uniemożliwienia identyfikacji przez organy Policji lub służbę porządkową i informacyjną,
- Przedmioty zakwestionowane przy wnoszeniu ich na teren, mogą być podstawą do odmowy wstępu.
- Podczas imprezy na terenie zakazuje się:
- wchodzenia na obszary, które nie są przeznaczone dla widzów (wygrodzony teren wokół sceny, scena i jej zaplecze),
- rzucania wszelkiego rodzaju przedmiotami,
- używania wulgarnego lub obraźliwego słownictwa, śpiewani obscenicznych piosenek i obrażania jakichkolwiek osób,
- rozniecania ognia,
- załatwiania potrzeb fizjologicznych poza toaletami,
- zaśmiecania terenu,
- zasłaniania twarzy lub innego maskowania się celem uniemożliwienia identyfikacji przez służby porządkowe lub organa Policji,
- wywieszania flag lub transparentów o treściach obraźliwych lub prowokacyjnych,
- wchodzenia na teren innymi drogami niż wejścia udostępnione,
- zastawiania dojść i dróg dojazdowych do instalacji przeciwpożarowej oraz tarasowania wytyczonych przejść i wyjść ewakuacyjnych,
- sprzedaży towarów bez zezwolenia, rozdawania druków i ulotek, reklamowani, akwizycji oraz przeprowadzania zbiórek pieniężnych bez zgody,
- wprowadzania zwierząt,
- palenia tytoniu.
§ 4
- Osoby przebywające na terenie obiektu powinny zachowywać się w sposób nieprzeszkadzający i niezagrażający innym osobom.
- Widzowie mają obowiązek zajmować miejsca stojące i nie przemieszczać się bez uzasadnionego powodu w trakcie imprezy. Wszystkie wejścia i wyjścia oraz drogi ewakuacyjne muszą pozostać wolne.
- Widzowie mają obowiązek stosować się do zarządzeń organizatora, służby porządkowej i informacyjnej, straży pożarnej oraz zaleceń spikera.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zagubione na terenie obiektu przedmioty wartościowe oraz pieniądze, a także rzeczy i pozostawiony sprzęt.
§ 5
- W przypadku zauważenia pożaru lub innego zagrożenia osoby obecne na terenie obiektu powinny:
- natychmiast powiadomić służby porządkowe i informacyjne, a w przypadku nie cierpiącym zwłoki użyć sprzętu gaśniczego, zgodnie z Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego,
- unikać paniki,
- stosować się do poleceń służb porządkowych i informacyjnych oraz komunikatów nadawanych przez głośniki,
- kierować się do wyjść ewakuacyjnych oznaczonymi drogami,
- nie utrudniać dojazdu służbom ratowniczym.
SANKCJE
§ 6
- Osoby naruszające porządek publiczny lub postanowienia niniejszego Regulaminu i regulaminu imprezy będą usuwane z terenu obiektu niezależnie od ewentualnego skierowania sprawy na drogę postępowania administracyjnego lub karnego.